Vi föder upp raserna Australian Shepherds & Mexikansk Nakenhund i en liten skala i hemmiljö. Vi har ca 2 kullar om året, och valparna som växer upp här, bo inne med oss och vänjer sig vid allt som hör vardagen till. Vi tränar viltspår & lydnad och åker på en hel del hundutställningar. Hundarna bor och lever med oss inne. Dom sover i sängen, ligger i soffan och följer mer än gärna med oss på äventyr när vi ska åka bil. Vi prioritera friska, glada, trevliga trygga och rastypiska hundar som fungerar så väl i hemmet som på tävlingsplan. Är du intresserad av en valp från oss är du varmt välkommen att höra av dej via mail eller telefon =)

tisdag 26 april 2011

Blodsprået igår gick åt pipsvängen..

Men idag gick det skiit bra !!

Monster tog spåret klockrent igår, över stock & sten och bäckar, skog och mossar, MEN när vi kommer till slutet så är skanken borta ?? Monster sökte vidare lite runt om, och då satt en katt och gömde sej bakom en sten och bara rusade iväg så ni kan ju tro att hon blev uppe i varv. Levande byte i slutet av spåret, haha ! Jag hade monster i spårlina, så ingenting hände, men jag kan inte förstå vem som har tagit mitt råddjursben.. Kanske en räv? Stackars monster som kämpade på så bra..

Idag va jag och la ett nytt blodspår till henne, och passade på att lägga person/korv spår till aussina. Det gick bara bra =) Efter jag hämtat barnen på dagis så åkte vi upp för att gå Monsters spår. Barnen skötte sej kanon bra, Monster tog det låånga spåret klockrent och i slutet hittade vi ett råddjursben ! tjooho - den här gången hade jag knutit fast det för att ingen räv eller nåt skulle stjäla det. Monster va först liite rädd för benet, och smög runt och luktade lite - sen tog hon det i munnen och sprang iväg så malligt och la sej och tuggade på det, Hon va såå duktigt !! Nästa gång ska jag lägga ett riktigt långt spår tänkte jag. Och så ska jag göra ett till Dior med.

Fick mitt PM till jönköpning idag med, ringarna börja inte förräns kl 10, skönt och denna gången är det 4 aussie anmälda så nu blir det lite konkurrans kan jag tro =) Spännande !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar