Vi föder upp raserna Australian Shepherds & Mexikansk Nakenhund i en liten skala i hemmiljö. Vi har ca 2 kullar om året, och valparna som växer upp här, bo inne med oss och vänjer sig vid allt som hör vardagen till. Vi tränar viltspår & lydnad och åker på en hel del hundutställningar. Hundarna bor och lever med oss inne. Dom sover i sängen, ligger i soffan och följer mer än gärna med oss på äventyr när vi ska åka bil. Vi prioritera friska, glada, trevliga trygga och rastypiska hundar som fungerar så väl i hemmet som på tävlingsplan. Är du intresserad av en valp från oss är du varmt välkommen att höra av dej via mail eller telefon =)

tisdag 19 april 2011

Underbar förmiddag =)

Solen skiner och man blir så peppad och glad !
Jag lämnade barnen på dagis vid nio, sen tog jag alla hundarna och åkte till kronobergshed och spårade och tränade lite lydnad. Devil upptäckte visst att han hade en näsa - och att det fanns korv på marken ! Gud vilken fart han fick, haha ! Så la jag ett litet litet spår på typ 3 meter till Micro, och han tyckte det va ganska så spännande. Monster & Dior dom spårade på bra som vanligt. Vi avslutade med en härlig skogs prommenad i gåvetorp, tyvärr glömde jag kameran i bilen, så inga bilder blir det..

Nu ligger hundarna helt ultslagna överallt, och om en timme är det dax att hämta hem barnen, undrar vad man ska hitta på sen ? städa, diska & tvätta.. - alltid lika kul. Men man kanske skulle ta ett ryck och röja upp det sista i trädgården oxå ?

Fick ett mycket tråkigt besked om bilen idag med, som för övrigt bara har krabbat sen jag köpte det. Han på macken sa att det felet är alledels för krångligt och det skulle kosta mer än hela bilen att laga. Hans råd till mej va att bara köra till den stanna, och då är det färdig kört =( så jag ringde till brorsan och bad honom att laga ihop min gamla 940, så vi har en reservbil sen.. Men det kostar ju det med, dock inte lika mycket. Gud vad jag hatar gamla bilar alltså. Borde börja cykla överallt i stället ! Ska se om jag kan låna pappas bil när vi ska iväg längre bort på hundutställningar, man vill ju inte gärna riskera att bli ståendes 20 mil hemifrån.

Sen har det dykt upp en annan sak som har satt griller i mitt huvud oxå, haha ! fullt upp nu, men vi ska se vad som händer. Nu ska jag gå å sparka liv i F som har tagit en rejäl sovmorgon !

1 kommentar:

  1. kul att ni var iväg å spårade å tränade lydnad..alltid lika roligt :) synd bara med beskedet om bilen :( våran bil har vi också fått lägga ut väldans mycket pengar på å mer pengar kommer det att bli på den suck :( ha det bra kram bibbi å ozzy

    SvaraRadera