Vi föder upp raserna Australian Shepherds & Mexikansk Nakenhund i en liten skala i hemmiljö. Vi har ca 2 kullar om året, och valparna som växer upp här, bo inne med oss och vänjer sig vid allt som hör vardagen till. Vi tränar viltspår & lydnad och åker på en hel del hundutställningar. Hundarna bor och lever med oss inne. Dom sover i sängen, ligger i soffan och följer mer än gärna med oss på äventyr när vi ska åka bil. Vi prioritera friska, glada, trevliga trygga och rastypiska hundar som fungerar så väl i hemmet som på tävlingsplan. Är du intresserad av en valp från oss är du varmt välkommen att höra av dej via mail eller telefon =)

söndag 24 april 2011

Blodet ligger på upptining =)

Japp, så jag hoppas det har tinat i morgon så ska jag lägga blodspår. I alla fall till Monster, få se om jag kanske kör med Dior oxå, mene vänta nog lite med Devil. Han kan inte lära sej hur mycket som helst på en gång, nu är det fullt upp med lydnaden och utställningarna plus att jag har börjat köra person/godis spår till honom.
Påskhelgen har verkligen bjudit på underbart väder, vi har varit och grillat med familjen och träffat massa släktingar - varit ute i solen och sen bara slappat. Inga träning alls för hundarna, bara skogsprommenad och bentuggande. Idag köpte jag morötter till dom oxå och det tyckte Devil va riktigt gott =) Om en vecka dra vi till Jönköping för en hel dag med utställning och trevligt sällskap ! Nu ska jag nog faktiskt slänga mej på soffan och vila lite, innan kvällskativiteterna med hundarna börjar. Dom orka inte mycket nu i värmen, så vi rusar av oss odenligt på kvällarna när solen har gått ner i stället. Forsatt trevlig påsk på er !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar