Vi föder upp raserna Australian Shepherds & Mexikansk Nakenhund i en liten skala i hemmiljö. Vi har ca 2 kullar om året, och valparna som växer upp här, bo inne med oss och vänjer sig vid allt som hör vardagen till. Vi tränar viltspår & lydnad och åker på en hel del hundutställningar. Hundarna bor och lever med oss inne. Dom sover i sängen, ligger i soffan och följer mer än gärna med oss på äventyr när vi ska åka bil. Vi prioritera friska, glada, trevliga trygga och rastypiska hundar som fungerar så väl i hemmet som på tävlingsplan. Är du intresserad av en valp från oss är du varmt välkommen att höra av dej via mail eller telefon =)

lördag 16 april 2011

Nu va det ett tag sedan..

Jag har verkligen haft fullt upp i 2 veckor med utbildningen, men nu är vi klara ! Färdig utbildade hunddagisföreståndare ! Och vi har lärt oss en hel del. Den här utbildningen handlar inte så mycket om just att starta hunddagis, utan det va mycket mer allmän bra infromation man fick om allt som rör hundar, jag råder alla hundägare att gå den utbildningen ! I Torsdags va det en veterinär där, C-G Siwertsson från Växjö och han gick igenom alla maskmedel, fästing, ohyremedel, vaccinationer och många sjukdomar i samband med spol & bandmask,fästingar m.m Samt smittspridningen och hur man förebygger och behandla. Han sa att det absolut bästa skyddet mot Både ohyra ( Loppor & Löss) plus fästingar är EXPOT, och det absoluta bästa maskmedlet är AXILUR. Han är en äldre veterinärsom har varit i branchen väldigt väldigt många år så jag litar helt på hans omdöme. För att göra lite reklam för utbildningen och visa er vad vi har lärt ska jag nu lista alla ämnen vi har gått igenom :
* Etologi
* Djurskyddslagstiftningar
* Hundens Etologi
* Problemhundsägaren
* Raskunskap
* Hundens Beteende Behov
* Enklare Hundsjukvård
* Stress hos Hund
* Smittspridning
* Problem Hundar

Gänget som har utbildat oss är HUNDUTBILDNINGSGRUPPEN Och dom dyker upp lite var stans i Sverige och håller utbildningar och föredrag. För att läsa mer om dom & deras utbildningar, gå in på www.hundutbildningsgruppen.se
Nåja, Nu ska jag inte tjata mer om det, men jag tycker att det har varit väldigt roligt dom här två veckorna med hundutbildningsgrupppen.

I Morgon ska jag och Devil på våran första utställning ! På Fredag är det dags för andra utställningen och söndagen veckan efter dra vi till Jönköping på tredje utställningen ! Fundera på att anmäla honom till Växjö utställningen nu i vår med. Sen är han inte valp längre och då ska vi börja åka på stora utställningar och tävla Juniorklass =) Jag ser verkligen fram emot det och vi har tränat mycket och han är väldigt duktigt så jag är inte ett dugg nervös, Tycker bara att det här ska bli så roligt ! Micro ska följa med i morgon oxå och gå veteranklass =)

3 kommentarer:

  1. Roligt med utställning - lycka till!

    Utbildningen låter jätteintressant. Funderar ni på att öppna hunddagis?

    /Renée och Minna

    SvaraRadera
  2. Ja, vi ska öppna hunddagis så fort vi får lånet. Håller på att jaga bankerna nu =)

    SvaraRadera
  3. kul att utbildningen är klar nu :) en vän till mig gick den utbildningen för dom för några år sedan. vet ni vart ni ska öppna om ni får lån? lycka till på utställningen å så håller vi tummarna att ni får ett lån :) kram bibbi å ozzy

    SvaraRadera