Vi föder upp raserna Australian Shepherds & Mexikansk Nakenhund i en liten skala i hemmiljö. Vi har ca 2 kullar om året, och valparna som växer upp här, bo inne med oss och vänjer sig vid allt som hör vardagen till. Vi tränar viltspår & lydnad och åker på en hel del hundutställningar. Hundarna bor och lever med oss inne. Dom sover i sängen, ligger i soffan och följer mer än gärna med oss på äventyr när vi ska åka bil. Vi prioritera friska, glada, trevliga trygga och rastypiska hundar som fungerar så väl i hemmet som på tävlingsplan. Är du intresserad av en valp från oss är du varmt välkommen att höra av dej via mail eller telefon =)

tisdag 12 april 2011

Devil nybadad & trimmad =)





Inte dom bästa bilderna, men hoppas ni ser nåt i alla fall = ) Bilderna är ganska mörka, och det va inte lätt att få till en stå bild på honom. Men han ser lite fluffigare, mjukare, och kraftigare ut, och öronen framhävs mer - tycker jag i alla fall.
Han va heller inte riktigt torr på bilderna som ni kanske ser på benen, ska se om jag kan ta fler kort i morgon =)

Idag har jag oxå för första gången provat att tömma analsäckarna på Micro. Har hört att det är vanlligt med analsäcksinflammation på småhundar och i dag på utbildningen så visade dom oss hur man gjorde så jag testade på Micro när jag kom hem, och fy tusan vad vidrigt ! Men det behövdes i alla fall, och jag vet hur man gör nu. Micro va så glad och nöjd efteråt :P Haha !

I morgon börjar jag utställningsträna Devil odentligt, för på Söndag är det dax för Moheda utställningen !

Mina andra träningstips kommer snart, men idag hinner jag inte.

4 kommentarer:

  1. vad fin han är :) lycka till på kommande utställning :)

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder på Devil. Ja, analsäckar är inget kul alls. Några av mina chihuahuor har fått inflammation. Som du säger, det är nog vanligare på mindre hundar.

    SvaraRadera
  3. javisst, och kan man tömma dom själv så slipper man ju åka till veterinären =)

    SvaraRadera
  4. Fin han är - och det är svårt att få bra bilder på svarta hundar tycker jag. Lycka till på utställningen - kul att ni ska ställa!

    SvaraRadera