Vi föder upp raserna Australian Shepherds & Mexikansk Nakenhund i en liten skala i hemmiljö. Vi har ca 2 kullar om året, och valparna som växer upp här, bo inne med oss och vänjer sig vid allt som hör vardagen till. Vi tränar viltspår & lydnad och åker på en hel del hundutställningar. Hundarna bor och lever med oss inne. Dom sover i sängen, ligger i soffan och följer mer än gärna med oss på äventyr när vi ska åka bil. Vi prioritera friska, glada, trevliga trygga och rastypiska hundar som fungerar så väl i hemmet som på tävlingsplan. Är du intresserad av en valp från oss är du varmt välkommen att höra av dej via mail eller telefon =)

lördag 2 april 2011

Lördag - Trött dag

God morgon ! Är fruktansvärt trött och seg idag, men ska ta mej ut och träna senare tänkte jag. Igår körde jag ett lydnadspass med Dior, och herre gud alltså ! Jag hade glömt hur duktig hon va, har verkligen jag lärt henne allt det där? Devil han studsar och far runt i kopplet, och är så ivrig på sin belöning-men med tålamod så kommer han oxå bli väldigt duktig. Han är ju en rätt hungrig hund och nu när han gått på diet nästa en vecka så är det ju inte konstigt att han hugger efter godiset.. jag menar sitt, varför ska man sitta när man kan hoppa upp och ta godiset ur
mattes hand, det går ju mycket fortare , Haha ! han är för rolig ! Jag måste höja nivån för Dior nu, allt sitter så klockrent och hon är så duktig så jag måste lära henne något nytt nu.. frågan är vara vad.. ? Några tips? Jag ska köpa en ny klicker i veckan med, för jag har slarvat bort min och den är såå himla bra att ha under inlärning. Den har varit till stor nytta när jag tränade Dior. Devil är faktiskt väldigt duktig, så tro inget annat, han är så himla ivrig bara, men hellre det än en slö hund. Det är alltid lättare att bromsa en ivrig hund, än att peppa en slöfock som bara gör allt lite halvhjärtat. Jag vill ha lite tempo på dom, så jag har stora förväntningar på våran lilla stjärna. Ska kika in på rytterlings nu och anmäla honom till nån mer utställning tänkte jag. Han är redan anmäld till båda 2 som är nu i April här i Moheda.
Nästa gång vi är och träna ska jag släpa med mej Fredrik så han kan ta lite kort tänkte jag =) Ska slänga mej på soffan en timme nu, så kanske jag är lite piggare när jag vaknar igen, Man får ju passa på att vila när Devil gör det, det är precis som att ha småbarn =) Fast lättare, Haha !

Bjuder på en bild på Dior idag !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar