Vi föder upp raserna Australian Shepherds & Mexikansk Nakenhund i en liten skala i hemmiljö. Vi har ca 2 kullar om året, och valparna som växer upp här, bo inne med oss och vänjer sig vid allt som hör vardagen till. Vi tränar viltspår & lydnad och åker på en hel del hundutställningar. Hundarna bor och lever med oss inne. Dom sover i sängen, ligger i soffan och följer mer än gärna med oss på äventyr när vi ska åka bil. Vi prioritera friska, glada, trevliga trygga och rastypiska hundar som fungerar så väl i hemmet som på tävlingsplan. Är du intresserad av en valp från oss är du varmt välkommen att höra av dej via mail eller telefon =)

torsdag 2 juni 2011

Förvirrad !!

Jag har känt att jag har tappat greppet helt om allt de sista 2 veckorna.. Vi har såmycket projekt på gång, och nu jobbar vi båda heltid helt plötsligt, så man blir ju helt snurrig ! Frida, vad jag har sagt till dej om hur många chihuahuor det är i Skilingaryd ska du bara strunta i !! Jag trodde jag hade fått PM dit, men nyss såg jag att det va PM till utställningen i Åseda, och den va visst idag ? ! haha! JAG har missat en hundutställning ? Måste vara första gången i mitt liv, snacka om att ha noll koll ! Men jag vet att på Måndag ska jag befinna mej i Värnamo. Jaja, vi har haft en lugn och skön ledig dag uppe hos pappa med alla hundar idag. Hector ( pappas 1-åriga rotweilerblandis) och Devil är nu vänner! Så nu kan vi prommenera ihop igen med alla hundar lösa =) Första gången dom träffades va Devil rädd och morrade och Hector ville äta honom. Nu har vi haft Devil i 2 månader och varit uppe hos pappa varje kväll nästan, 5 dagar i veckan i alla fall, så dom har fått träffas genom hundgårdsgallret och Devil har lämnat sina lukter överallt. I förrgår när jag skulle åka hem blrjade domleka !? Fast Hector va i hundgården men han sprang på insidan och Devil på utsidan, så efter en stund släppte vi hop dom och dom lekte som om dom hade kännt varandra hela livet, och hade skit kul !! Den här dagen har jag väntat på ändan sen vi hämtade Devil, äntligen fungerar alla våra hundar ihop igen ! så roligt ! Nu ska jag faktiskt gå å lägga mej i tid, i morgon är det en hård dag på XL igen =)

På måndag är det utställning i alla fall, nästa helg är det blodspårskurs- hela helgen ! Helgen efter är det Skillingaryd utställning. Min Moster, och lillasyster fyller år, min bror ska snart ha barn och min andra syster ska gifta sej.. Hoppas inte att jag blandar i hop alla dessa datum bara. Och förrästen, idag har jag & Fredrik varit tillsammans i ett helt år ! shit vad tiden går fort ! För fort, för jag hinner inte med !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar