Vi föder upp raserna Australian Shepherds & Mexikansk Nakenhund i en liten skala i hemmiljö. Vi har ca 2 kullar om året, och valparna som växer upp här, bo inne med oss och vänjer sig vid allt som hör vardagen till. Vi tränar viltspår & lydnad och åker på en hel del hundutställningar. Hundarna bor och lever med oss inne. Dom sover i sängen, ligger i soffan och följer mer än gärna med oss på äventyr när vi ska åka bil. Vi prioritera friska, glada, trevliga trygga och rastypiska hundar som fungerar så väl i hemmet som på tävlingsplan. Är du intresserad av en valp från oss är du varmt välkommen att höra av dej via mail eller telefon =)

söndag 19 juni 2011

Blodspår !

Idag va det Devils tur att testa blbodspår, han va mycket duktigt och såå nöjd med sin skank =)
Dior har spårat en gång för ett år sedan, och det verka inte riktigt vara hennes grej, hon är duktigt med inte så intresserad av skanken, det va inte Monster heller i början, och nu äter hon dom. Sp jag ska försöka göra roligare spår och peppa henne mer så kommer hon nog igång. Mamma gick med sin amstaff och Ann provade med sin whippet. Jag gick så klar med Devilen, och Husse med Dior. Vi han väl knappt sitta ner och ha trevligt, för knotten va extrema, helt sönderbitna är vi ! Jag har jobbat hela helgen dessutom och i morgon är det dags att vara på XL.. Nu börjar det verkligen kännas att man har jobbat 25 timmar, så jag måste snart hoppa i säng så jag inte försöver mej i morgon. Ja just det ja ! När jag gick ut för att röka vid 21 tiden på jobbet så kom en samojed valp springades till oss. Jag jobbade med min syster Joanna. Vi klappade så klart om hunden och det va så kelig och glad, så vi tog in den så ringde jag till Fidde och sa att an får komma å hämta den så den för sova hos oss i natt så för jag försöka hitta ägaren i morgon när jag slutar. Sagt och gjort, så nu har hon kommit till rätta och ni kan tro att hennes husse & matte blev glada ! Devil hade haft skitkul med henne dom va i samma ålder och nästan samma storlek. Hon sov i sängen jämte F och åt och va riktigt glad och trevlig hund. Hade gärna behållt henne om jag ska vara ärlig :p Bilder på henne (Molly) kommer sedan. Här får ni en bild på stolta Devil !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar