Vi föder upp raserna Australian Shepherds & Mexikansk Nakenhund i en liten skala i hemmiljö. Vi har ca 2 kullar om året, och valparna som växer upp här, bo inne med oss och vänjer sig vid allt som hör vardagen till. Vi tränar viltspår & lydnad och åker på en hel del hundutställningar. Hundarna bor och lever med oss inne. Dom sover i sängen, ligger i soffan och följer mer än gärna med oss på äventyr när vi ska åka bil. Vi prioritera friska, glada, trevliga trygga och rastypiska hundar som fungerar så väl i hemmet som på tävlingsplan. Är du intresserad av en valp från oss är du varmt välkommen att höra av dej via mail eller telefon =)

söndag 26 juni 2011

Midsommar helgen =)

Ingen har väl missat att vi i lördags hämta hem Dex ? Han är en otroligt lugn och fin kille ! Följer mej vart jag än går, och vaktar mej. Och Devil vaktar mej oxå. Trångt som fasiken i sängen är det för båda ska ligga och pressa sej mot mej, Dex sov på min rygg i natt så när jag vaknade så kändes det som om jag hade sovit på en järnvägsräls, haha ! I dag har vi varit uppe hos pappa i 4 timmar ute i det fina vädret och sprungit i skogen och på åkrana =) Jag och Fredrik la 4 långa blodspår oxå, så kom tre jämtkillar, Boss, Affe & Nicke och spårade med sina hussar. Sen gick F ett spår med Monster. Sen grillade vi och drack kaffe. Väl hemma tog jag och hundarna en tupplur och senare nu ikväll tog jag pojkarna ( Devil & Dex) så gick vi ner till skogen och dammen och badade och lekte tillsammans med Ann och hennes två whippet tikar. Grabbarna älskar verkligen vatten ! Nu är vi helt slut, snart är det sängen som gäller och titta på filmen Thor. I moron är det jobb på XL och sedan natten på Grännaforsa. Min syster ska sova brevid så det blir lite roligare att jobba natt när man är 2 st. Jag missar tyvärr whippet race träningen på Onsdag, för då jobba jag natt igen. Men Ann ska låna min bil och åka ner så hon tar med sej Monster. Monster tyckte verkligen det va skitkul sist och sprang för glatta livet efter den där trasan !
Fullspeckad helg och en mycket trevlig midsommar med släkten ha det varit i alla fall !
och på Lördag är det äntligen dax för för RAS SPECIALEN ! Dex ska följa med och heja på Devil,ska bli kul att se vad de andra uppfödarna tycker om honom !

1 kommentar:

  1. Kul att det går så bra med Dex och att killarna också verkar trivas med varandra. Och SUPERSKOJ att du kommer till rasspecialen - då ses vi där!!

    SvaraRadera