Vi föder upp raserna Australian Shepherds & Mexikansk Nakenhund i en liten skala i hemmiljö. Vi har ca 2 kullar om året, och valparna som växer upp här, bo inne med oss och vänjer sig vid allt som hör vardagen till. Vi tränar viltspår & lydnad och åker på en hel del hundutställningar. Hundarna bor och lever med oss inne. Dom sover i sängen, ligger i soffan och följer mer än gärna med oss på äventyr när vi ska åka bil. Vi prioritera friska, glada, trevliga trygga och rastypiska hundar som fungerar så väl i hemmet som på tävlingsplan. Är du intresserad av en valp från oss är du varmt välkommen att höra av dej via mail eller telefon =)

söndag 12 juni 2011

Blodspårs utbildning =)

Det har varit en underbar helg ! Från lördag till söndag har vi varit på blodspårsutbildning, och det ar varit mycket roligt, och man har fått en hel del bra tips, och givetvis lärt sej en hel del oxå =)
Monster har tyckt det va skitskoj, och vi fick även prova på att gå spår i mörker, så vid halv tolv på natten sprang vi runt i skogen med myggorna:P Om folk skulle se vad vi hundmänniskor höll på med hade dom ju lätt trott att man rymt från ett mentalsjukhus eller liknande, Haha ! Som välkomstdrink bjöd dom på "vargtass" En drink gjord på Sprit, Lingondricka & renblod ! Jag tackade dej, men min duktiga sambo skålade och drack - Fast han tyckte inte att det va särskilt gott =) Och sedan bjöd dom på middag på kvällen, sallad, potatissallad, blandsvampröra och biffar. Biffarna va gjorda på vildsvin och björn :O Det va heller inte riktigt min grej, men jag smakade i alla fall, så nu har man ätit en gnutta björn, det trodde jag ju aldrig i min vildaste fantasi att jag någonsin skulle göra ! HUNDutbildningsgruppen har verkligen bjudit på en händelserik helg och det va verkligen en upplevelse - jag rekommendera ALLA att gå den ! Ni kommer inte att ångra er! Jag gick som familjemedlem så jag fick ju då inget utbildningsintyg - Blev billigast så, men Fredrik fick ett- och komiskt nog är det målat en RÖD vargtass på =)
Jag har fåått många förfrågningar innan när jag har spårat av folk som vill följa med och lära sej, så snart drar jag igång en "prova på" dag =) ska slänga ut som evenemang på Facebook så får vi se hur många som nappar. Bilder från helgen finns oxå på Fejjan =)

Jag vill tacka till er alla som ställt upp och hjälpt oss med barn & hemmavarande hundar denna helg ! Rasmus har sovit hos morfar, Jonatan hos Farbror Magnus & Jenny och supersnälla Ann har tagit hand om våra hundar här hemma, Tack så himla mycket !! Jag vill oxå passa på att gratulera min lillasyster som vann första loppet i travet idag och fick massor av fina priser !

I morgon är det jobb som gäller igen, och jag ska ringa vet och boka tid för kastrering till våra 3 katter och även en kemisk kastrering för Micro. Nu går han i pension på riktigt, han har precis haft 2 tikar här, och den tredje missade vi löpet på och snart är det dags för våra att börja löpa igen och jag vill att han ska kunna ta det lugnt nu och inte stressa runt. Inga mer utställningar - Inga mer dambesök =( Nu ska vi bara mysa och ta det lugnt och åka på äventyr i skogen <3 i Augusti blir han redan 9 år ! :O tiden går så ofattbart fort !

Just det ! Kanske ska nämna att Devil för första gången har varit lös hemma dom här dagarna ( han & Dior bruka vara i hundrummet annars) och han ar skött sej helt otroligt, jag väntade mej en del kaos och kiss, men INGENTING ! han hade tuggat lite på husses sko bara, annars sa Ann att han inte hade gjort något inne alls ! Jag är så stolt över honom !! Hon va ute med hundarna vart 3:dje timme och vi va ju hemma på kvällen och sov, men för att vara första gången och ändå så länge så är jag riktigt nöjd och förvånad ! Men i dag eftermiddag tog hon hem honom till sej så han fick leka lite med Pixie ( whippet tik på 1 år) och även hemma hos henne bland alla hundar hade han skött sej jätte bra =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar