Vi föder upp raserna Australian Shepherds & Mexikansk Nakenhund i en liten skala i hemmiljö. Vi har ca 2 kullar om året, och valparna som växer upp här, bo inne med oss och vänjer sig vid allt som hör vardagen till. Vi tränar viltspår & lydnad och åker på en hel del hundutställningar. Hundarna bor och lever med oss inne. Dom sover i sängen, ligger i soffan och följer mer än gärna med oss på äventyr när vi ska åka bil. Vi prioritera friska, glada, trevliga trygga och rastypiska hundar som fungerar så väl i hemmet som på tävlingsplan. Är du intresserad av en valp från oss är du varmt välkommen att höra av dej via mail eller telefon =)

söndag 29 maj 2011

Utställning i Växjö !

Ja, jesus vilken helg.. eller vilken vecka rättare sagt !
Vi har haft såå mycket att göra ! Vi jobbar båda heltid på XL bygg just nu,och i Lördags skulle vi ha kalas för endel familje medlemmar som jag skrev innan. Vi har ju byggt färdigt altanen, men jag ville hinna tvätta av fasaden, måla om trädårdsmöblerna, planetra blommor och så gräs INNAN kalaset.. Jo visst. hur fan skulle jag hinna det ? och varje kväll efter jobbet åker vi dessutom upp till pappa för att jobba vidare med parken och träna hundarna på agilitybanan. Vi började slipa ner och måla endel möbler på torsdags kvällen, men dom hann så klart inte bli färdiga trots sena kvällar. Va mycket mer jobb än vad jag trodde :p så vi fick duka inne i lördags och tränga ihop oss så gott vi kunde, det regnade ändå så vi hade inte kunnat sitta ute i vilket fall, men det hade ju varit roligt om det va i ordning gjort i alla fall. Inga blommor eller gräs blev det heller. I lördags åkte vi dessutom in till stan för att leta presenter till alla och vi skulle städa, duka & förbereda mat. En timme innan alla gästerna skulle komma, började jag ducha, trimma och kamma i ordning Devil för utställningen idag. Han hade knappt torkat när alla kom, haha ! Kalaset blev skit lyckat i alla fall och hade jätte roligt. Jag plockade och diskade så gott jag kunde under hela kvällen för att slippa vakna upp till kaos, men det va ju ändå en del kvar att göra idag.

KL 07.30 kom nellie hit för hon skulle följa med på utställningen.. Jag låg fortfarande kvar i sängen och va såå trött efter gårdagen, ås jag låg där och sa till henne att rasta och mata hundar och fixa och dona, haha, bra med småsyrror ibland =) Vi åkte i alla fall sen, sent som vanligt och gasen i botten. Jag coh Fidde va helt slut och inte särskilt peppade, när vi komme fram så öppnar himlen sej och det började ös regna, Jippi ! Devil såg ut som en dränkt katt när vi gick in i ringen, och hela hans fina frisyr som jag slet med i går kväll va som bortblåst =( Han skötte sej i alla fall bra som vanligt, men han va inte så fokuserade, inte jag heller som ni kanske förstår. Han fick HP i alla fall och sen väntade vi på att bästa tikvalpen skulle utses och möta henne i BIR. Då slår domare helt plötsligt i hop båda valpklasserna ?? det har jag aldrig varit med om innan, så tiken jag trodde vi skulle möta, blev det inte. Nå ja. Vi fick tävla mot en jätte söt liten liten tikvalp, och hon va faktiskt väldigt fin ! Hon blev BIR och vi BIM, och det va väl nästan tur det, för jag hade ingen lust alls att sitta där hela dagen, dålig och i ösregn för att vänta på finalen, så vi va hemma ganska fort igen, hade ju bara 3 mil till utställningen som tur va =) Vi stannade på Mc Donalnds och åt på vägen hem, sen hämtade vi barnen och resten av hundarna och tillbringade 2 timmar ute hos pappa ( där lös solen i alla fall) så barn och hundar fick leka av sej, och nu sitter vi alla framför varsin skärm och hundarna ligger och sover. Alla kattungarna åkte till sina nya hem i helgen med och även deras mamma fick ett nytt hem eftersom min gamla katt inte kommer överänns med henne alls.
I morgon börjar allvaret igen så ikväll blir det sängen TIDIGT ! Nästa utställning är nästa Måndag, då ska vi vara mer peppade.. Fast det är sjukt mycket nästa helg oxå, alla ska fylla år hit och dit hela tiden nu :P
Här har ni Devils kritik i alla fall =)

Mycket lovande hanvalp. God könsprägel. Tillräckligt kroppad för sin ålder, bra volym. Utmärkta vinklar, vuxna rörelse. Bra ytterpäls, lite tunn underull, Fint temperament.
Lycka Till !
Domare: Boo Lundström

Han har ändrat sej och växt jätte mycket sista tiden, jag lovar att snart lägga upp lite fina ståbilder på honom !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar