Vi föder upp raserna Australian Shepherds & Mexikansk Nakenhund i en liten skala i hemmiljö. Vi har ca 2 kullar om året, och valparna som växer upp här, bo inne med oss och vänjer sig vid allt som hör vardagen till. Vi tränar viltspår & lydnad och åker på en hel del hundutställningar. Hundarna bor och lever med oss inne. Dom sover i sängen, ligger i soffan och följer mer än gärna med oss på äventyr när vi ska åka bil. Vi prioritera friska, glada, trevliga trygga och rastypiska hundar som fungerar så väl i hemmet som på tävlingsplan. Är du intresserad av en valp från oss är du varmt välkommen att höra av dej via mail eller telefon =)

tisdag 24 maj 2011

Tisdagen den 24/ 5

Har verkligen inte tid att sitta här längre ! så mycket att göra och så är man helt slut på kvällarna så man orkar inte starta datorn =)
I helgen va det möhippa för min syster och det va mycket roligt. Jag steg först upp ur sängen kl 15 på söndagen och jag va inte människa på länge, haha ! Vi va på Boda borg och hade skit skoj ! Sen har jag forsatt att bygga, fixa och dona med agility banan och hundparken, samt tränat hundarna och sånt. I dag fick Devil prova på hela banan för första gången och det gick kanonbra ! På söndag är det dags för utställning igen och på lördag ska vi ha kalas här hemma för familjen, min bror fyller 25, hans flickvän har nyss fyllt 24 och Fredriks pappa har nyss fyllt år med, så vi ska slå ihop allt samman här hos oss =)
Sen har vi fått lite extra jobb oxå. Både jag och Fredrik ska vara på XL bygg nu någon vecka och hjälpa till med att plocka i ordning allt efter renovering och nybygget. Känns lite konstigt att jobba i bygg branchen faktistk, jag har verkligen träsmak i händer nu och det svider och kliar efter alla jädra brädor ! haha, men det är faktiskt väldigt trevligt =)Har ju både far & bror där =) Sen har jag jobbat endel på mitt gamla vanliga jobb i grännaforsa oxå iveckan och i morgon ska jag vara på båda ställena. Så ja, ni får vänta med nästa uppdatering =) Lovar att skriva så fort vi varit på hunduttsällningen i alla fall om inte tidigare =) det är 19 Aussies anmälda så det ska bli riktigt spännande ! Lovar oxå att snart uppdatera er med lite kort oxå, men nu ska jag sova för jag är så trött ! och absolut inte van vid såna här långa, tunga arbetsdagar. Hundarna har vi med oss i alla fall och dom sköter sej kanon och tycker det är riktigt spännande att kika på allt runtomkring =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar