Vi föder upp raserna Australian Shepherds & Mexikansk Nakenhund i en liten skala i hemmiljö. Vi har ca 2 kullar om året, och valparna som växer upp här, bo inne med oss och vänjer sig vid allt som hör vardagen till. Vi tränar viltspår & lydnad och åker på en hel del hundutställningar. Hundarna bor och lever med oss inne. Dom sover i sängen, ligger i soffan och följer mer än gärna med oss på äventyr när vi ska åka bil. Vi prioritera friska, glada, trevliga trygga och rastypiska hundar som fungerar så väl i hemmet som på tävlingsplan. Är du intresserad av en valp från oss är du varmt välkommen att höra av dej via mail eller telefon =)

lördag 14 maj 2011

Snabb uppdatering - Fullt ös !

Vi bygger inte bara på en park till hundarna, vi håller även på att göra om hela baksidan. En stoor altan håller på att byggas, det ska sås mer gräs, planteras blommor m.m Hela veckan har varit fullspäckad. Idag har jag varit ute med barn och hundar halva dagen, barnen har cyklat och jag har gått. ( Rasmus är så stolt nu när han kan cykla utan stödhjul) Vi va i grushålan och klättrade på berg och har nog gått igenom vartenda gata i hela Torpsbruk. Fredrik har hjälpt min svåger Ola att tömma vinden och köra till tippen, sen åt vi middag hos dom. Rasmus har varit på kalas, och nu är vi barnvakt åt min lillasyster. Ola är här nu och hjälper till med det sista på altanen, och barnen är hos min stora syster Jessica och leker, och två av hennes barn är här i stället :P Mitt i allt kom en vilsen liten Tax hem till oss, men tack vare facebook så kom han till rätta snabbt. En väldigt trevlig liten söt hund =)
Pappa ringde nyss med, han hade träffat vargen i går igen, så jag fundera på att åka upp till honom sent i kväll så ska vi gå på vargsafari. Jag vill oxå se den ! Men det visas sej bara väldigt sent på kvällarna.. Men vi hade planerat in en myskväll framför Euro Vision i kväll så jag får väl se vad F säger om lite varg äventyr :P Kattungarna är 7 veckor i morgon och alla är redan tingade, ja allt flyter på just nu.
Trevlig helg på er =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar