Vi föder upp raserna Australian Shepherds & Mexikansk Nakenhund i en liten skala i hemmiljö. Vi har ca 2 kullar om året, och valparna som växer upp här, bo inne med oss och vänjer sig vid allt som hör vardagen till. Vi tränar viltspår & lydnad och åker på en hel del hundutställningar. Hundarna bor och lever med oss inne. Dom sover i sängen, ligger i soffan och följer mer än gärna med oss på äventyr när vi ska åka bil. Vi prioritera friska, glada, trevliga trygga och rastypiska hundar som fungerar så väl i hemmet som på tävlingsplan. Är du intresserad av en valp från oss är du varmt välkommen att höra av dej via mail eller telefon =)

söndag 8 maj 2011

Sommaren verka komma tillbaka

Ja, lite härliga väder har det varit nu i 3 dagar efter all blåst och kyla !
Devil har tagit sitt första dopp redan och han stormtrivs i detta väder ! Monster ligga och sola mest, och Dior håller sej i skuggan, Micro - ja han är där jag här=)
Dior & Monster har rykit ihop 2 gånger nu på 2 veckor, dom har aldrig bråkat innan ! Och jag skryter alltid med att mina hundar funkar så jävla bra ihop, och det gör dom, men Nu helt plötsligt så har det blivit lite tjafs. Dior är 2 och ett halvt och Monster 4 år och aldrig någonsin innan har dom bråkat, dom har alltid kommit superbra överräns och alltid varit bästa kompisar.. Vad fasiken har hänt ?? Nå ja, det kanske bara har lite hormoner :P

Idag ska jag träna lite lydnad med alla hundarna tänkte jag, och kanske spåra.
Devil har fått en ny kompis oxå, Ann har köpt en ny whippet tik som han fick träffa igår och dom hade jätte roligt tillsammans ! Det är så härligt att han funkar så bra med precis alla hundar han träffar, han är verklilgen världens enklaste hund att ha å göra med !

För er som inte har sett så bjuder jag på två bilder på Devils föräldrar =)

Mamma - Narnina

Pappa - Toby


I går kväll fick jag ett ryck och bakade kladdkaka, cornflakes kakor och negerbollar, så nu måste jag nog gå och frossa lite. I morse bakade jag scones till frukost i i kväll gör jag nog en sockerkaka =) Vet inte riktigt vad som har hänt med mej :P haha !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar