Vi föder upp raserna Australian Shepherds & Mexikansk Nakenhund i en liten skala i hemmiljö. Vi har ca 2 kullar om året, och valparna som växer upp här, bo inne med oss och vänjer sig vid allt som hör vardagen till. Vi tränar viltspår & lydnad och åker på en hel del hundutställningar. Hundarna bor och lever med oss inne. Dom sover i sängen, ligger i soffan och följer mer än gärna med oss på äventyr när vi ska åka bil. Vi prioritera friska, glada, trevliga trygga och rastypiska hundar som fungerar så väl i hemmet som på tävlingsplan. Är du intresserad av en valp från oss är du varmt välkommen att höra av dej via mail eller telefon =)

söndag 26 februari 2012

Hundarnas helg !

Det har varit underbart att ha varit ledig denna helgen! Måånga skogsprommenad har det blivit, och i lördags tog vi med barn, hundar och grannar och grillade nere vid dammen :) i dag har jag spårat med Aussiena. Jag provade med vildsvins statyn för Devil och Narooma. Film på Devil finns på Facebook, det va så kul att se hur han reagerade när han helt plötsligt träffade på grisen i skogen ! Men han tog upp spåret när han hade bearbetat klart sin rädsla och tog det klockrent. Jag hade 3st 90 graders vinklar, 2 bakspår, och ett låångt bloduppehåll. Och så klart hade jag vildsvins skank !
När jag spårade med Narooma va det mörkt, så den filmen blev kass. Hon reagerade oxå starkt på vildsvinet, men skällde inte. Hon kröp ihop och spanade på den, sen kom hon och satte sej jämte mej. Då gick vi tillsammans och hälsade på grisen och sen va det bra. Hon tog oxå sitt spår klockrent, och bar stolt hem sin grisfot :)
Sen la jag ett litet litet kort spår till Troya för att se om hon hade något intresse.
Hon nosade på blodet och gick lite i spåret, sen började hon leka lite med en pinne, och tugga på linan. Jag hjälpte henne till slutet, och hon slickade och tuggade lite på råddjursbenet, så intresset finns där, men inte fokuset, men hallå ? Vad kan man förvänta sej av en 10 veckors valp. Jag ärmens dolt över alla 3 idag !
Sen testade vi även att spåra med grannens Berner senner, hon har aldrig spårat innan och hon tog det väldigt lugnt, men det gick bra och hon blev mycket glad när hon hittade sitt rådjurs ben :) och så har jag hunnit jobba lite oxå, en privat kurs för en "problemhund" men matte va helt införstådd med hans beteende och jag tror inte det kommer bli några problem att rätta till det. Dom har fått 2 läxor nu och så ska vi träffas om en vecka igen :) och i lördagskväll va jag och Fredrik och tittade på Magnus Betnér ! Herre Gud vilken sjuk människa men så jävla rolig !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar