Vi föder upp raserna Australian Shepherds & Mexikansk Nakenhund i en liten skala i hemmiljö. Vi har ca 2 kullar om året, och valparna som växer upp här, bo inne med oss och vänjer sig vid allt som hör vardagen till. Vi tränar viltspår & lydnad och åker på en hel del hundutställningar. Hundarna bor och lever med oss inne. Dom sover i sängen, ligger i soffan och följer mer än gärna med oss på äventyr när vi ska åka bil. Vi prioritera friska, glada, trevliga trygga och rastypiska hundar som fungerar så väl i hemmet som på tävlingsplan. Är du intresserad av en valp från oss är du varmt välkommen att höra av dej via mail eller telefon =)

måndag 4 juli 2011

Ras specialen i Göteborg !

Devil kom 2:a i valpklass, men tyvärr inget HP =(

Här är hans kritik :
Väldigt bra typ, bra skalle, bra nosparti. Kunde önska lite mer stop.
Bra hals & Rygg. Ok vinklar fram & bak. Tyvärr övertecknad. Bra benstomme.
Bra rörelse runtom, Härligt Temperament !

Domare: Britt Siegstad

Men stort GRATTIS till Devils kullsyster Nayeli som blev Best In Show 1:a !!
Och Grattis till Eike som fick bra resultat på endel av hundarna ! CERT och bästa han 2:a på snygga Jagger ! och så fick jag vara handler åt Mac, och det va en riktigt trevlig liten kille !

Vi ställde oxå upp i uppfödargrupp, Devil+ 3 av hans kullsyskon. Andra pris och HP blev det =)

Jag gjorde oxå en extriör bedömning på Dex för Anna-Lena Munkvall. Eftersom han är under 18 månader så gills inte resultatet, men jag gjorde dte för skojs skull och det gick skitbra ! Han skötte sej kanon ! Och domaren sa att han kommer absolut klara en officiell bedömning när han har åldern inne = ) Nu när jag vet att han kan sköta sej så bra så ska jag leta efter lite småutställningar och träna honom på !

Det va riktigt kul att få se Devils syskon, träffa alla människorna och träffa Eike (uppfödaren) igen ! Och trevligt va det att få träffa Nova i verkligheten, och matte. Och mer om vem det är kommer ni få veta med tiden =) Tack för en trevlig dag alla

Vackra Nova som tog CK och blev BT 4:a, Grattis Jaquline !


Uppfödargrupp:
Ozzy, Nayeli, Minna & Devil =)

Tyvärr vad det ingen som fotade Dex Extriörbedömning.. Jag får protokollet hemskickat sen så dåpublicera jag resultatet=) På väg hem stannade vi i Halmstad så hundarna fick svalka sej i havet !



Det va en låång resa och väldigt varmt ! Men det gick bra ändå. Vi åkte vid 06 och va hemma vid 18 och då fick jag rusa iväg till jobbet eftersom det fattades personal. Idag har man varit uppe och jobbat sen 07, så nu börjar man bli lagom trött alltså ! Både jag & Fredrik försov oss dessutom i morse, och hundarna med tydligen, för Kenny hade knackat på dörren men ingen hade vaknat och inga hundar hade skällt ? ! Snacka om att vi va helt slut allihopa !






1 kommentar:

  1. Va härligt att det även gick så bra med Dex ;) Va nyfiken jag blir med Nova ;) Hoppas att man får redan på varför en dag :) Härliga bilder ni tog både på rasspecialen och i Halmstad. Ha en bra dag :)

    SvaraRadera